ب

Khwab Nama Khwab Main moye Baal Ki Tabeer

Khwab Nama Khwab Main moye Baal Ki Tabeer

Khwab Nama Khwab Main moye Baal Ki Tabeer

Khwab Nama Khwab Main moye Baal  Ki Tabeer baal3baal2

baaal4

Khwab Nama Khwab Main moye Baal Ki Tabeer

Khwab Nama Khwab Main moye Baal Ki Tabeer
 
 islamic dream interpretation online In some primal social orders, individuals were not able recognize the fantasy world and the waking scene. islamic dream interpretation online
Or on the other hand they could basically pick not to make the qualification. islamic dream interpretation online
islamic dream interpretation online They saw that the fantasy world was an expansion of reality, as well as that it was an all the more intense world.
islamic dream interpretation online islamic dream interpretation online In the Greek and Roman periods, dreams were found in a religious setting.
islamic dream interpretation onlineThey were accepted to be immediate messages from the divine beings or from the dead.
The general population of that time seek their fantasies for arrangements on what to do or what game-plan to take
They trusted dreams cautioned and anticipated what’s to come.

islamic dream interpretation online

 
Uncommon places of worship were even constructed where individuals can go there to rest with the expectation that a message could be gone to them through their fantasies. Their confidence in the energy of a fantasy was strong to the point that it even managed the activities of political and military pioneers. Indeed, dream translators even went with military pioneers into fight to help with war system.

islamic dream interpretation online

 
Greek scholar, Aristotle trusted that fantasies were an aftereffect of physiological capacities. Dreams could analyze ailment and anticipate beginning of illnesses. Amid the Helllenistic period, the primary focal point of dreams was based on its capacity to recuperate. Sanctuaries, called Asclepieions, were worked around the mending energy of dreams. It was trusted that wiped out individuals who rested in these sanctuaries would be sent cures through their fantasies. Dream mediators even helped the prescription men in their therapeutic conclusion. It was trusted that fantasies offered an indispensable hint for healers to finding what wasn’t right with the visionary.
 

اچھا خواب نعمتِ خدا وندی

حضورﷺ نے ارشاد فرمایا ” بشارتوں کے سوا کوئی چیز باقی نہیں رہی ۔ صحابہ نے عرض کیا ےیا رسولاللہ بشارتوں سے کیا مراد ہے آپ نے فرمایا سچا خواب ۔(صحیح بخاری عن ابی ھریرہ) بخاری ومسلم کی متفق علیہ حدیث ہے آنحضرت ﷺ نے ارشاد فرمایا کہ سچا خواب نبوت کا چھیاسواں حصہ ہے ۔

اس حدیث شریف معلوم ہوا کہ سچا خواب رویائے صالحہ علوم نبوت کا ایک جزو ہے اور علم نبوت باقی ہے گو انبیاءکرام کی آمد کا سلسلہ موقوف ہوچکا دوسرے لفظوں میں سچا خواب علوم نبوی کا عکس ہے۔

خواب کی اقسام

امام محمد بن سیرین ارشاد فرماتے ہیں کہ خواب تین قسم کے ہوتے ہیں ۔

1- مبشرات خداوندی –

2- تخویفِ شیطان) شیطان کے زیرِ اثر ) –

3- حدیثِ نفس یعنی ذہنی اور دماغی خیلات کا عکس –

اس تقسیم سے ظاہر ہوتا ہے کہ خواب کے تمام اقسام صحیح قابلِ تعبیر اوردر خوراعتناء نہیں ہوتے تعبیر اور اعتبار کے لائق وہی خواب ہوتے ہیں جو حق تعالیٰ کی طرف سے بشارت اور اعلام پر مبنی ہوں۔

علم تعبیر کے چھ مشہور امام
-علم تعبیر میں درج ذیل چھ آئمہ کرام کے اقوال کے بطور سند پیش کیا جاتا ہے
حضرت دانیال علیہ اسلام
حضرت امام جعفر صادق رضی اللہ تعالیٰ علیہ
حضرت امام محمد بن سرین رحمتہ اللہ علیہ
حضرت امام جابر مغربی رضی اللہ تعالیٰ علیہ
حضرت امام ابراہیم کرمانی علیہ رحمتہ اللہ علیہ
حضرت امام اسمعیل بن شوکت رحمتہ اللہ علیہ
تعبیر بیان کرنے کیلئے ضروری علوم
۔علم تفسیرعلم ضرب الامثالعلم حدیثاشعار عربعلم اشتقاق (صرف)نوادرعلم الغاتعلم الفاظ متد اَولہچنانچہ ایسے علماء ہے تعبیر بیان کرنے کے اہل ہیں جو ان علوم کے ماہر اور متقی پرہیزگار ہوں ۔
الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً

إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق